Atacul de panica

Ţi s-a întâmplat vreodată să te afli înaintea unui eveniment important, la birou, acasă sau pe stradă sau doar să te gândeşti la sarcinile pe care le ai de îndeplininit şi ai simţit transpiraţii reci pe corp, că respiraţia se acelerează şi totuşi senzaţia că „aerul nu îţi ajunge”, simţeai bătăile inimii tot mai puternic, gura uscată, senzaţia că nu poţi să înghiţi şi teama că te-ai putea prăbuşi? Asta înseamnă că te-ai confruntat cu un atac de panică.

Atacul de panică nu este o boală în sine, dar netratată poate declanşa tulburarea de panică.

 

Atacul de panică poate apărea fără un motiv aparent „din senin” sau înaintea unui eveniment important ori ca urmare a unei perioade solicitante.

Atacul de panică se declanşeză brusc şi în 10 minute manifestările ating intensitatea maximă.

Principalele simptome ale atacului de panică sunt:

– Scurtarea respiraţiei sau hiperventilarea

– Palpitaţii ale inimii

– Durere în piept sau disconfort

– Transpiraţii

– Valuri de căldură sau de frig

– Tremor (în special la nivelul membrelor superioare şi inferioare)

– Senzaţia de „nod în gât”sau că nu poţi să înghiţi nici propria salivă

– Senzaţia de ireal (derealizare)

– Senzaţia de ameţeală, de pierdere a echilibrului, de leşin

– Teama de a pierde controlul şi / sau de a înnebuni şi / sau de a muri

O parte dintre simptome sunt asemănătoare infarctului miocardic motiv pentru care este binevenit un control la un medic specialist pentru a te asigura că nu sunt probleme cardiologice.

Nu uita că atacurile de panică repetate pot duce la apariţia panicii (tulburare de panică), iar aceasta este mai greu de tratat, iar neplăcerile create sunt mult mai mari.

Atacurile de panică pot fi ţinute sub control dacă le înţelgem, cunoaştem factorii declanşatori, învăţăm tehnici de control.

Poţi alege să devi sclavul fricilor mai mult sau mai puţin raţionale sau să înveţi să le controlezi.

În cadrul şedinţelor de psihoterapie poţi învăţa cum să preiei controlul şi să laşi fricile fără ocupaţia de bază – aceea de a te controla.

Soluţii pentru ameliorarea şi controlarea acestor stări există, deciza de a acţiona îţi aparţine.

psihoterapeut Iulia Pasarin

Etichete: , , , ,